Autizam.hr upotrebljava neosjetljive podatke poput kolačića ili identifikatora uređaja u svrhe kao što su prikazivanje prilagođenih oglasa, mjerenje prometa i odabira naših posjetitelja te prilagođavanje sadržaja vama. Kliknite na akciju "Zatvori" kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno Vama. Svoje odabire možete u svakom trenutku promijeniti putem povratka na ovu web stranicu preko kontrola dostupnima na stranici Pravila privatnosti. Nastavkom upotrebe ovih stranica ili klikom na gumb "Prihvaćam" pristajete na pohranu i pristup kolačićima.

POTPISIVANJE SPORAZUMA O RJEŠAVANJU STATUSA CENTRA ZA AUTIZAM ZAGREB

Korisnička ocjena:  / 9

U prostorima škole Centra za autizam Zagreb održano je u četvrtak 16. srpnja 2015. godine potpisivanje Sporazuma o rješavanju statusa Centra za autizam Zagreb. Potpisnici Sporazuma su potpredsjednica Vlade Republike Hrvatske i ministrica socijalne politike i mladih Milanka Opačić, ministar znanosti, obrazovanja i sporta prof. dr. sc. Vedran Mornar, gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić, gradonačelnik Grada Rijeke mr.sc. Vojko Obersnel te zamjenica gradonačelnika grada Splita Aida Batarelo. Potpisivanju su nazočili predstavnici Ministarstva socijalne politike i mladih, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Grada Zagreba te gradova Rijeke i Splita, predsjednica Saveza udruga za autizam Hrvatske gđa  Lidija Penko, predsjednica Vijeća roditelja Centra za autizam gđa Blanka Brkić, predsjednica Upravnog vijeća prof. Ivana Ježić te  profesorica s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta dr.sc. Jasmina Frey Škrinjar. 

Program potpisivanja Sporazuma organizirala je i vodila je ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan. Ona je izrazila svoj ponos što se potpisivanje Sporazuma o rješavanju statusa Centra za autizam Zagreb održava upravo u Centru za autizam Zagreb, jedinoj  specijaliziranoj ustanovi za osobe s poremećajima iz autističnog spektra u Republici Hrvatskoj i zahvalila Vladi Republike Hrvatske na ukazanom povjerenju i časti.  Potpisanim Sporazumom će se umjesto dosadašnje jedne ustanove s podružnicama u Rijeci i Splitu, osnovati dvije nove ustanove u Zagrebu. Jedna ustanova koja će provoditi programe odgoja i obrazovanja i ustanova socijalne skrbi, kao i nove ustanove odgoja i obrazovanja u Rijeci i Splitu čiji su osnivači gradovi Rijeka i Split. Ova transformacija će pridonijeti poboljšanju dostupnosti usluga, a time i poboljšanju kvalitete života osoba s poremećajima iz autističnog spektra. Ravnateljica je istakla da smo ponosni na svoj dosadašnji rad i usluge koje smo pružali, no radujemo se što je nakon dugog niza godina došlo do pomaka i što će se skrb o osobama s autizmom u budućnosti razvijati sustavnije i kvalitetnije, u skladu s potrebama korisnika i njihovih obitelji.

 U ime korisnika Centra sudionike  je pozdravila Ivančica Pavlinec. Učenici Jurica i  Bernarda  s učiteljicom Jasminkom Knežević izveli su kratak program.

Svi su potpisnici Sporazuma izrazili svoju namjeru i želju da i dalje djeluju na području unapređivanja rada s osobama s autizmom i poboljšanju uvjeta njihovog života i većeg uključivanja u skrb u zajednici. 

Događaju su nazočili predstavnici mnogih medija.  Dragim gostima djelatnici su zajedničkim naporom i radom pripremili prostore da budu ugodni i svečani. Svima  koji su se angažirali da događaj što bolje uspije i predstavi Centar u najboljem svjetlu, ravnateljica je od srca zahvalila.

Slijedi daljnji rad na provedbi Sporazuma. Planirano je da se podružnice u Rijeci i Splitu osamostale s 1. siječnja 2016. s tim da osobe koje imaju iznad 21 godinu još najduže godinu dana mogu biti u novoosnovanim centrima od dana osnivanja novih centara, do prijelaza u ustanove socijalne skrbi u svojim gradovima.

Osnivanje nove socijalne ustanove u Zagrebu  planira se 1. srpnja 2016. 

Opširnije:POTPISIVANJE SPORAZUMA O RJEŠAVANJU STATUSA CENTRA ZA AUTIZAM ZAGREB

TEMA BROJA: PODRŠKA UČENICIMA S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA (PAS)

Korisnička ocjena:  / 3

Učitelji ne mogu bez pomoći struke

Od škole se ne može očekivati da bude spremna za integraciju sama po sebi, jer osim dobre volje i otvorenosti nastavnika treba omogućiti manji broj učenika u razredu, učiteljima dati znanja kako bi razumjeli autizam i znali kako dijete uči i kako mu mogu pomoći. I ne može se nekoj dobroj učiteljici ugurati četvero djece s teškoćama u razred samo zato jer nijedna druga to ne zna ili ne želi raditi, jer je nervozna ili ima neki drugi izgovor. A u školi mora postojati i multidisciplinarni stručni tim ili barem stručni suradnik koji može pomoći učitelju u svakodnevnom radu s djetetom... Piše Marijan Šimeg

Cijeli članak možete pročitati OVDJE

 

Stručni skup „Podrška učenicima iz autističnog spektra“

Korisnička ocjena:  / 6

S ponosom želimo izvijestiti da je 28. travnja 2015. u Šubićevoj 29 u Zagrebu, u zgradi INA – Naftaplina  održan  stručni skup „Podrška učenicima iz autističnog spektra“  u suradnji  Agencije za odgoj i obrazovanje i Centra za autizam Zagreb. Stručni skup je jedna od završnih aktivnosti povodom Svjetskog dana svijesti o autizmu organizirana sudjelovanjem stručnih djelatnika iz Centra za autizam.

Posebnu i važnu ulogu u cijelom događanju ima INA - Naftaplin koji je omogućio besplatni najam svoje dvorane,  povijesnog prostora  u kome  je Sabor 1991. godine donio odluku o samostalnosti Hrvatske. Posebno zahvaljujemo višoj savjetnici Mari Capar iz Agencije za odgoj i obrazovanje što je prepoznala važnost ove teme i dala podršku uključivanju učenika s poremećajem iz autističnog spektra u redovne škole.

Sudionici skupa upoznati su s pojmovima, načinima i metodama poučavanja učenika s poremećajem iz autističnog spektra. Prikazani  su postupci koje je poželjno koristiti u prilagođavanju nastavnih sadržaja, primjenjujući odgovarajuće metode, sredstva i oblike rada, s naglaskom na primjenu vizualnih strategija. Skup doprinosi  boljem odgojno-obrazovnom uključivanju ove djece u vrtiće i škole i poboljšanju i njihovog  položaja  u zajednici.

Predavači su bili učitelji-rehabilitatori i stručni suradnici  iz Centra za autizam  te prof. s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta dr.sc. Jasmina Frey Škrinjar. Ona je istaknula važnost stvaranja uvjeta za školovanje učenika s autizmom u redovnim školama.

Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan iznijela je viziju razvoja Centra kao mjesta podrške redovnom sustavu i edukacijskom uključivanju učenika s autizmom u redovne škole te planove  razvoja i djelovanja mobilnog stručnog tima.

Cilj je integrirati dijete u skupinu vršnjaka, odgovornost za uspjeh dijeliti s više stručnih i djetetu bliskih osoba koje su u procesu odgojno-obrazovnog uključivanja sve na strani učenika. Procese valja promatrati s pozitivne strane, djetetu pristupati kao osobi i  maksimalno uključiti roditelje, ali i druge važne osobe, koristiti vršnjačku pomoć.

Radmila Amanović, logopedinja  i mr.Ljiljana Umičević, defektologinja iznijele su obilježja komunikacije i stila učenja učenika s poremećajem iz autističnog spektra kao i plan prilagodbe nastave hrvatskog jezika. O individualiziranom odgojno-obrazovnom programu i njegovoj izradi te osobno usmjerenom planiranju govorile su defektologinje Ana Ružić i Ivana Stojak. Govorilo se o još jednoj važnoj temi u poučavanju učenika s poremećajima iz autističnog spektra, o nepoželjnim oblicima ponašanja i strategijama njihova smanjivanja. To su izlaganje pripremile Nives Mamić, specijalistica rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji i Sanja Blažević, ABA terapeut i SI pedagog. Dr.sc. Dragana Mamić, SI pedagog iz Centra za autizam govorila je o teškoćama senzorne integracije kod djece s autizmom i načinima njihova ublažavanja.

Iz predškolskog programa Centra za autizam sudjelovale su mr.sc. Lidija Gulić te defektologinje Dijana Kamenski i Sanja Vranić govoreći o povezanosti posebnog predškolskog programa i redovnih vrtića te pripremi djeteta s poremećajem iz autističnog spektra za školu.

Na stručnom skupu  predstavljen je časopis „Autizam“ i radovi Učeničke zadruge „Grana“ kao i niz osebujnih likovnih radova učenika s poremećajem iz autističnog spektra. 

Opširnije:Stručni skup  „Podrška učenicima iz autističnog spektra“

Pohvala našemu učeniku Anti Buzaru na otvorenju izložbe Tradicija i suvremenost, 5. svibnja 2015. u muzeju Mimara 2015.

Korisnička ocjena:  / 7
UČENIK CENTRA ZA AUTIZAM ANTE BUZAR 
POHVALJEN ZA IZVANREDAN LIKOVNI RAD 
NA NATJEČAJU ZA OSNOVNE ŠKOLE REPUBLIKE HRVATSKE

U muzeju Mimara otvorena je 5. svibnja 2015. izložba Tradicija i suvremenost: Otvori oči i vidi svijet, ove godine pod naslovom NACIONALNI PARKOVI I BIOLOŠKA RAZNOLIKOST HRVATSKE.
Izloženo je 600 učeničkih likovnih radova koje je odabralo likovno povjerenstvo između 3000 radova iz osnovnih škola cijele Hrvatske pristiglih za natječaj koji je organizirala Udruga učitelja likovne izobrazbe, UHULI.

Izloženi su radovi naših učenika Ante Buzara, Ive Zvonarevića i Marka Markovinovića, a Ante Buzar odabran je među 25 pohvaljenih za  izuzetan i originalan rad koji svjedoči likovnu kreativnost. Ponosnog i uzbuđenog Antu su prilikom dodjele pohvale podržali svi članovi obitelji: tata, brat i teta, te učiteljica likovne kulture i likovne terapije Ivana Ježić.
Nadahnut govor pohvale dječjoj kreativnosti i stvaralačkom potencijalu održao je prof. Emil Robert Tanay, red.prof. na Likovnoj Akademiji, koji već 15 godina s udrugom UHULI daje priliku svim učenicima osnovnih škola i centara za odgoj i obrazovanje koje djeluju u okviru osnovnoškolskog obrazovanja iz cijele Hrvatske da pokažu svoje likovne radove na različite poticaje: tako su organizirane izložbe Uskrs i dijete, Igrajmo se, Za svaki zdravi dan, Tradicija i suvremenost, na kojima su sudjelovale tisuće učenika. Prilikom otvorenja nastupile su s narodnim pjesmama i plesovima dječje folklorne grupe KUD Braća Banas i OŠ Josip Kozarac koje su oduševile publiku.
Objavljen je i katalog izložbe u kojemu je uvodnu riječ napisao Ministar prof.dr.sc. Vedran Mornar, MZOS i naglasio važnost vizualnoga i kreativnoga odgoja i obrazovanja za sveukupan razvoj naših učenika, a u predgovoru je prof. Tanay naglasio važnost tradicije koja postoji kao rekontekstualizacija vizualnih odrednica temeljenih na osobnom doživljaju, gdje se poticaji - ove godine životinjski i biljni svijet Hrvatske, transformiraju i kreativno individualno interpretiraju u okviru likovnih zadataka.

Pogledajmo svi izložbu u muzeju Mimara do 12. svibnja jer je vrlo šarena, radosna, zanimljiva i pokazuje širok raspon dječjih likovnih postignuća

Čestitamo našemu Anti i želimo mu još mnogo likovnih zadataka i još mnogo uspjelih likovnih radova!

Opširnije:Pohvala našemu učeniku Anti Buzaru na otvorenju izložbe Tradicija i suvremenost, 5. svibnja 2015....

COVID-19 POTRES

Podrška stručnjaka svim našim učenicima, njihovim roditeljima i članovima obitelji

+385 99 7826 519 (PONEDJELJAK, SRIJEDA, PETAK 10.00-12.00 sati) +385 92 3938 821 (UTORAK, ČETVRTAK 16.00-17.00 sati)

 

4184361
DanasDanas3157
JučerJučer2985
Ovaj mjesecOvaj mjesec100001
Najviše 05-11-2020 : 6979
3Dot231Dot226Dot13
Logirani Korisnici 0
Gosti 42